Ma – Vrij: 8u00 – 12u30 en van 13u00 – 17u00 0800 10 888
Home
Home

Informatie Coronavirus Covid-19

Informatie Coronavirus (Covid-19)

In verband met de genomen maatregelen door de Belgische regering naar aanleiding
van de verspreiding van het Corona-virus (COVID-19), geven wij u graag volgende
informatie mee.
 
Bij Lapperre nemen we uw en onze gezondheid heel serieus, daarom zijn onze hoorcentra gesloten en dit tot nader order.
 
Wij helpen u graag telefonisch verder. Bel naar 0800 10 888.
 
Wij raden u aan de maatregelen van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu te volgen.
Alle info op www.info-coronavirus.be

Enkele vragen voor uw beantwoordt:

Zijn de winkels van Lapperre nog steeds open ?
De gezondheid van onze klanten en onze medewerkers gaat voor. Daarom hebben we besloten om geen onnodige risico’s te nemen en zijn alle Lapperre hoorcentra gesloten tot nader order.

We bekijken de situatie elke dag en als het enigszins kan, hopen we vanaf 14 april weer open te kunnen gaan. Hou zeker onze website of Facebook-pagina in de gaten. Elke update betreft heropening zullen we daar aankondigen.
Ik heb een probleem met mijn hoortoestel, wat moet ik nu doen ?
In eerste instantie vragen we om tips en video’s te bekijken die zich onderaan deze pagina bevinden. Hier kunt u zien hoe u uw toestel kunt schoonmaken, een batterij vervangen, een hoortoestel opladen, etc. Deze tips zullen u helpen bij de meerderheid van de problemen die u kunt tegenkomen.

Mocht uw probleem desondanks niet opgelost zijn, contacteer ons dan op ons gratis nummer 0800 10 888. We kijken dan of een audicien u telefonisch verder kan helpen.
Ik heb een hoortoestel met batterijen. Hoe kan ik me voorzien van nieuwe batterijen?
U kunt batterijtjes bestellen via het gratis nummer 0800 10 888. Neem alvast uw klantennummer (op uw factuur) en een verpakking bij de hand, zo kunt u ons de juiste referenties doorgeven. Wij sturen u vervolgens voldoende batterijtjes op, zodat u minstens 2-3 weken verder kan.

Deze service is helemaal gratis indien u een full service pack heeft (ComfortPlus Plan/EssentialPack/etc.)

Heeft u geen full service pack, dan sturen wij u een factuurtje op samen met de batterijen. De verzendkosten nemen wij voor onze rekening.
U ondervindt problemen met opladen
Indien u herlaadbare Phonak Marvel toestellen heeft (hoortoestellen met Bluetooth) kan het sporadisch voorvallen dat het lampje op het hoortoestel ook na het verwijderen uit de lader stabiel blijft branden. Dit wijst erop dat de software in het toestel vastgelopen is. Zelf kunt u dit oplossen door het toestel te resetten. Dit doet u als volgt:

Stap 1: u drukt het onderste knopje op het hoortoestel in gedurende 15 seconden.
Stap 2: u plaatst het hoortoestel in de lader gedurende enkele seconden en haalt hem er vervolgens terug uit
Stap 3: het toestel is nu gereset en zou terug normaal moeten functioneren. Opgelet: het opstarten van een hoortoestel duurt een 10-tal seconden. Tijdens het opstarten zal het hoortoestel altijd een aantal keer groen knipperen.
Stap 4: kijk zeker ook de lader zelf na, de kabel en de contactpunten in de lader en op het hoortoestel. Deze dienen helemaal vrij en proper te zijn.
Ik ben op dit moment een hoortoestel aan het testen, wat moet ik doen?
U kunt uw testtoestel bijhouden tot nader order. Indien u een probleem heeft met dit toestel of u heeft een vraag, bel ons dan op het gratis nummer 0800 10 888.
Ik heb geen filters meer voor mijn hoortoestel. Hoe kan ik er bekomen?
U kunt deze bestellen via het gratis nummer 0800 10 888. Zorg dat u een verpakking bij de hand heeft zodat u ons de juiste referentie kan doorgeven. Deze zullen u worden opgestuurd zonder extra verzendkosten.
Ik heb geen onderhoudsproducten meer voor mijn hoortoestel. Hoe kan ik er bekomen ?
U kunt deze bestellen via het gratis nummer 0800 10 888. Zorg dat u een verpakking bij de hand heeft zodat u ons de juiste referentie kan doorgeven. Deze zullen u worden opgestuurd zonder extra verzendkosten.
Ik heb een reeds geplande afspraak staan bij Lapperre, wordt deze behouden?
Neen, uw afspraak wordt geannuleerd tot nader order. Wij zullen later opnieuw contact met u opnemen voor het maken van een nieuwe afspraak.
Tips en trics voor het onderhoud van uw hoortoestel (achter-het-oor-toestel met een op-maat-gemaakt oorstukje)
Dagelijks
Gebruik dagelijks de reinigingsdoekjes van Lapperre. Ze zijn bedoeld om uw hoortoestellen te
reinigen en te ontsmetten. Hetzelfde effect krijgt u door wat Lapperre reinigingsspray op een
zacht doekje te verstuiven. Spray nooit rechtstreeks op het hoortoestel, maar altijd eerst op
een doekje.
Zowel het oorstukje, de tube als het hoortoestel kan je met het vochtige doekje proper
wrijven. Gebruik zeker geen water, want dat kan de kwetsbare elektronische onderdelen
beschadigen.

Wekelijks
Het oorstuk en het buisje van uw hoortoestel kunnen verstopt raken door oorsmeer
of huidschilfers. Daarom raden we aan om ze wekelijks te reinigen met de Lapperre
reinigingsset. Volg daarbij de volgende stappen:
  1. Maak het oorstukje los van het hoortoestel en leg het samen met een bruistablet een half uur te weken in de reinigingsbeker met water. Spoel het oorstukje nadien af en droog het goed.
  2. Plaats de blaaspeer in het buisje van het oorstuk en blaas zo de geluids- en verluchtingskanalen droog.
  3. Zet daarna het oorstuk terug op uw hoortoestel. Let er vooral op dat het ronde gedeelte van het oorstuk naar uw hoortoestel is gericht.
Tips en trics voor het onderhoud van uw hoortoestel (achter-het-oor-toestel met een luidspreker in de gehoorgang of met een dun slangetje)
• Wrijf uw hoortoestellen schoon met de reinigingsdoekjes.
• Haal het dopje van het slangetje of de luidspreker en maak het schoon met een vochtig doekje.
• Vervang indien nodig de filter in de luidspreker.
• Plaats het dopje terug op het slangetje of de luidspreker. Zorg dat het stevig vast zit.

Wanneer uw achter-het-oor-toestel een dunne slang of luidspreker gebruikt in combinatie met een ‘mini-mould’ (=klein maatoorstukje) kunt u het oorstukje niet zelf losmaken van het slangetje. Merkt u dat het dunne slangetje of de luidspreker is verkleurd of beschadigd of ziet het maatoorstukje er vuil uit? Neem dan contact op met uw hoorcentrum.
U kunt wel steeds het oorsmeer verwijderen uit het oorstukje door middel van het borsteltje.
Tips en trics voor het onderhoud van uw in-het-oor-toestel
Dagelijks
Maak de hoortoestellen dagelijks schoon met een vochtig doekje, net als bij achter-het-oor-toestellen.
Tips en trics voor het onderhoud van uw hoortoestel (algemeen)
Als de filter verstopt is...
Dan moet hij vervangen worden. Maar wanneer weet u dat? Heel eenvoudig: als u merkt dat het toestel niet meer goed werkt. Sommige mensen moeten de filter wekelijks vervangen, anderen nooit, dat is wat afhankelijk van uw oorsmeerproductie.
 
De filters vervangen gaat eenvoudig:
• Met de ene kant van het stokje klikt u de oude filter uit het toestel, daarna draait u het stokje om en klikt u de nieuwe filter er weer in. Bij de Phonak Marvel zit de filter in een draaischijfje.
• Gebruik nooit alcohol of andere agressieve schoonmaak- of oplosmiddelen. Ze kunnen de elektronische delen beschadigen.
• Gebruik geen scherpe voorwerpen zoals scharen of spelden, maar enkel de speciaal daarvoor ontworpen schoonmaakborsteltjes.
• Zorg dat u bij het schoonmaken schone en droge handen hebt.
Ik heb gehoorbescherming besteld, kan ik ze afhalen?
Gehoorbescherming op maat:Voorlopig vragen wij nog even geduld uit te oefenen. Van zodra onze hoorcentra weer open gaan, kan u uw oordoppen afhalen.
 
Universele gehoorbescherming: U kan ook bij de apotheek de meest courante gehoorbescherming vinden. Apothekers blijven open.
Ik ontving een brief van de mutualiteit voor een tussenkomst van het RIZIV bij de aankoop van mijn hoortoestellen. Wat moet ik hiermee doen?
U ontving een kopie met het akkoord van het RIZIV ter informatie. Het originele document werd opgestuurd naar uw audicien die de aanvraag deed. U hoeft niets te doen.

Op dit moment zijn al onze hoorcentra gesloten. Van zodra deze terug open gaan, zal uw dossier verder behandeld worden en zal u een factuur ontvangen voor het resterende te betalen bedrag.

Raadpleeg één van deze filmpjes voor :

Instructies met betrekking tot het onderhoud van uw hoortoestel

Hoortoestel met batterijen:
Phonak Bolero B/Selectic Luna B: klik hier
Phonak Audéo B/Lapperre Pro R/Selectic Luna R: klik hier
Phonak Virto B (in het oor): klik hier  
Phonak Audéo M en Phonak Bolero M – op maat gemaakt oorstukje : klik hier  
Phonak Audéo M en Phonak Bolero M – met universeel dopje: klik hier
 
Hoortoestel – oplaadbaar:
Phonak Bolero B/Selectic Luna B: klik hier  
Phonak Audéo B/Lapperre Pro R/Selectic Luna R: klik hier  
Phonak Audéo M en Phonak Bolero M –  met universeel dopje: klik hier  
Phonak Audéo M en Phonak Bolero M –  met op maat gemaakt oorstukje: klik hier
 
 
U wilt uw filter vervangen

> Bij een op maat gemaakt stukje: klik hier
> Filter in de luidspreker (CeruShield): klik hier
> Filter in de luidspreker (CeruStop): klik hier

U wilt uw steundraadje vervangen

> Plaatsen retention: klik hier
> Verwijderen retention: klik hier

U wilt uw universeel dopje vervangen

> Dome Audéo M: klik hier
> Dome Audéo B: klik hier  

U heeft problemen met uw Roger

> Roger Select: klik hier
> Roger Pen: klik hier
We hebben jouw expliciete toestemming nodig om browser cookies te bewaren. Alleen zo kunnen we je de beste surfervaring op onze website garanderen. Als je cookies weigert, zijn sommige functionaliteiten van de site ‒ zoals inloggen, gepersonaliseerde content of switchen tussen talen ‒ niet bruikbaar. Daarom raden we aan om cookies toe te laten.