
3 tips: communiceren met uw klanten

3 tips: communiceren met uw klanten
5 Min.
Publicatiedatum: 29 november 2019
Bent u slechthorend en werkt u met klanten? Dit kan nog wel eens voor problemen in de communicatie zorgen. Waar de klant graag even belt, kiest u liever voor een e-mail. Hoe gaat u hier het beste mee om zodat u zich prettig voelt, maar ook de klant blij is met de vorm van communiceren? We geven u drie tips.

Tip 1: Breng hen via e-mail op de hoogte
In een e-mailhandtekening staat vaak een telefoonnummer. Zorg ervoor dat u bij dit nummer toelicht waarom u liever zo min mogelijk telefonisch contact wilt met de klant. Zo is hij/zij meteen op de hoogte van uw situatie én wordt hij of zij hier bij elke e-mail aan herinnerd.
Tip 2: Informeer via de website
Laat de klant duidelijk weten hoe hij of zij contact met u kan opnemen. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om helemaal geen telefoonnummer op de website te plaatsen. Zolang u dan maar goed duidelijk maakt hoe men wél met u contact kan opnemen.
Tip 3: Proactief tijdens een persoonlijke afspraak
Vertel tijdens een afspraak rustig hoe uw situatie in elkaar steekt. De klant zal waarschijnlijk begrip tonen en het voelt voor u prettiger, want u hoeft zich niet opgelaten te voelen als u eens om herhaling vraagt.
Hoorhulpmiddelen bij Lapperre hoorcentra
Hebt u gehoorverlies en vindt u het lastig om met uw klanten te communiceren? Bij Lapperre hebben we een breed gamma hoorhulpmiddelen die een uitkomst kunnen bieden voor gehoorproblemen op de werkvloer. Bent u benieuwd welke oplossing het best bij uw situatie past? Maak vrijblijvend een afspraak in één van de Lapperre hoorcentra.
Auteur
Lapperre